Corporate identity, jouw huisstijl. Het betekent letterlijk ‘de stijl van het huis’. Die stijl is jouw identiteit waarmee je herkenbaarheid claimt in de massa . Helaas onderschatten veel bedrijven de kracht van een logo en een huisstijl, maar wie denkt aan Mercedes ziet een ster en wie denkt aan Nike ziet een swoosh. Dit soort bedrijven werken al tientallen jaren aan hun corporate uitstraling en dat werpt zijn vruchten af. Een huisstijl ontwerpen doe je dus niet zomaar. Er moet echt goed over nagedacht worden. Welke kleuren, welke doelgroep, welke letters, het speelt allemaal mee.
Vertrouwen in een merk is misschien wel de allersterkste tool om klanten te binden. Door de visuele kracht van een goede huisstijl en de herhaling hiervan wordt dit op den duur vertrouwd en werk je dus positief aan je merk. Een huisstijl moet opvallen binnen de doelgroep op een unieke en eigenzinnige manier.
Hieronder vallen de naam, het logo, de kleuren, de typografie (lettertype), de vormentaal (stramienen/vlakken/curves/opmaak) en de stijl van fotografie. Al deze elementen van de huisstijl worden toegepast in presentaties of op briefpapier, visitekaartjes, offertes, facturen, enveloppen, de website, e-mails, bedrijfskleding etc.
Er zijn heel veel websites waar je goedkoop logo’s kan laten ontwerpen, soms al voor 100 euro. Het klinkt aantrekkelijk, maar goedkoop is vaak duurkoop. Er wordt niet nagedacht over de doelgroep, het belang van goede kleuren, typografie etc. Ook wordt er vaak een stockbeeld gebruikt dat al vaker is gebruikt en wat gewoon is ‘afgekocht’. Niks unieks aan en dus geen unieke corporate uitstraling. Daarnaast ben je er met een logo nog lang niet. Er zullen nog veel andere onderdelen van de huisstijl uitgewerkt moeten worden.
Bureau jorgen heeft ervaring en veel grafisch inzicht om een prachtige huisstijl te ontwerpen. We kunnen je helpen om een unieke uitstraling te krijgen. Meer weten? Een afspraak is zo gemaakt. Bel 0172 232 508.
De truc van een effectieve reclamecampagne is dat deze precies de juiste snaar bij de doelgroep raakt. Dit doe je door een ijzersterk concept te ontwikkelen waarin jouw doelgroep echt geïnteresseerd is, waar mensen van in beweging komen. En laten wij daar nou net heel veel ervaring in hebben…
Hoewel marketing al zo oud is als de weg naar Rome, is het weer helemaal hip, zeker als er online voor staat: online marketing. Er is een soort cowboywereld ontstaan in de markt van vindbaarheid. Want, laten we eerlijk zijn, iedereen wil op nummer 1 in Google staan? Maar is alleen online marketing wel genoeg?