Een creatieve

reclamecampagne

Een reclamecampagne, een online marketingcampagne, een personeelscampagne, het draait allemaal om hetzelfde. Hoe staat een bedrijf of merk in de markt en hoe kunnen we dit versterken.

 

De truc van een effectieve reclamecampagne is dat deze precies de juiste snaar bij de doelgroep raakt. Dit doe je door zo’n sterke boodschap te bedenken dat de doelgroep echt geïnteresseerd raakt en dat je de aandacht hebt die je wilt. Maar voordat je die boodschap (het creatieve concept) kan maken, moet je dus precies weten wie de doelgroep is en wat hen wakker schudt. Daarnaast moet er nagedacht worden over  de strategie en het online marketing verhaal. Welke middelen gaan we inzetten om het doel te bereiken? Wat is het budget? Als we dit allemaal goed in kaart hebben gebracht, gaan we aan de slag met de boodschap, het creatieve concept om jouw doelgroep in beweging te krijgen.

Waar is een reclamecampagne goed voor?

 

Een reclamecampagne is ideaal voor de lancering van een nieuw product of van een dienst. Maar kan net zo goed ingezet worden voor een volledig nieuwe webshop, een nieuwe lijn schoenen, een b-to-b bedrijf, een theetuin of een een internationaal opererend modemerk. Het maakt allemaal niets uit. Als reclamebureau moeten wij  de doelgroep weten te raken om zo meer leads te krijgen met meer omzet als positief gevolg.

Wat is een reclamebureau of een reclamecampagne?

 

Wij krijgen zo af en toe de vraag wat een reclamecampagne (of een reclamebureau) nou eigenlijk is en hoe dat in zijn werk gaat. Eigenlijk ook wel een logische vraag, want het is net zo breed als de term ‘huis bouwen’. Bureau Jorgen heeft als pay-off  ‘Wij maken merken sterker’. Dit is eigenlijk wat een reclamecampagne of bureau doet. Zorgen dat jouw bedrijf of merk sterk in de markt staat en vooral blijft.  Even kort samengevat hoe wij dat doen in drie stappen:

FASE 1 | STRATEGIE

We bepalen de juiste doelgroep, de juiste plaats, het juiste medium en de juiste ingrediënten om een ijzersterke fundering te bouwen voor het concept.

FASE 2 | CONCEPT

Het creatieve concept. We ontwikkelen een unieke campagne om jouw boodschap op een opvallende manier aan de man te brengen.

FASE 3 | CREATIE EN ONLINE MARKETING

We weten de strategie en The Big Idea. Het moet nu alleen nog tastbaar gemaakt worden in vorm en beeld. We werken het concept uit voor alle kanalen en zorgen voor online en offline zichtbaarheid.

WIJ HELPEN JE GRAAG.

 

Reclamebureau Jorgen heeft zeer veel ervaring in het ontwikkelen en uitrollen van creatieve reclamecampagnes. Dit doen wij voor hele kleine, maar ook voor hele grote bedrijven. Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? We komen graag een keer langs.

NEEM CONTACT OP.

    initial image
    initial image
    initial image
    initial image
    initial image
    initial image

    RECLAMECAMPAGNE LATEN MAKEN

    WAT IS HET BESTE

    ONLINE MARKETINGPLAN?

    Hoewel marketing al zo oud is als de weg naar Rome, is het weer helemaal hip, zeker als er online voor staat: online marketing. Er is een soort cowboywereld ontstaan in de markt van vindbaarheid. Want, laten we eerlijk zijn, iedereen wil op nummer 1 in Google staan? Maar is alleen online marketing wel genoeg?

    Lees verder
    online marketing plan