Een reclamecampagne, een online marketingcampagne, een personeelscampagne, het draait allemaal om hetzelfde. Hoe staat een bedrijf of merk in de markt en hoe kunnen we dit versterken.
De truc van een effectieve reclamecampagne is dat deze precies de juiste snaar bij de doelgroep raakt. Dit doe je door zo’n sterke boodschap te bedenken dat de doelgroep echt geïnteresseerd raakt en dat je de aandacht hebt die je wilt. Maar voordat je die boodschap (het creatieve concept) kan maken, moet je dus precies weten wie de doelgroep is en wat hen wakker schudt. Daarnaast moet er nagedacht worden over de strategie en het online marketing verhaal. Welke middelen gaan we inzetten om het doel te bereiken? Wat is het budget? Als we dit allemaal goed in kaart hebben gebracht, gaan we aan de slag met de boodschap, het creatieve concept om jouw doelgroep in beweging te krijgen.
Een reclamecampagne is ideaal voor de lancering van een nieuw product of van een dienst. Maar kan net zo goed ingezet worden voor een volledig nieuwe webshop, een nieuwe lijn schoenen, een b-to-b bedrijf, een theetuin of een een internationaal opererend modemerk. Het maakt allemaal niets uit. Als reclamebureau moeten wij de doelgroep weten te raken om zo meer leads te krijgen met meer omzet als positief gevolg.
Wij krijgen zo af en toe de vraag wat een reclamecampagne (of een reclamebureau) nou eigenlijk is en hoe dat in zijn werk gaat. Eigenlijk ook wel een logische vraag, want het is net zo breed als de term ‘huis bouwen’. Bureau Jorgen heeft als pay-off ‘Wij maken merken sterker’. Dit is eigenlijk wat een reclamecampagne of bureau doet. Zorgen dat jouw bedrijf of merk sterk in de markt staat en vooral blijft. Even kort samengevat hoe wij dat doen in drie stappen:
We bepalen de juiste doelgroep, de juiste plaats, het juiste medium en de juiste ingrediënten om een ijzersterke fundering te bouwen voor het concept.
Het creatieve concept. We ontwikkelen een unieke campagne om jouw boodschap op een opvallende manier aan de man te brengen.
We weten de strategie en The Big Idea. Het moet nu alleen nog tastbaar gemaakt worden in vorm en beeld. We werken het concept uit voor alle kanalen en zorgen voor online en offline zichtbaarheid.
Hoewel marketing al zo oud is als de weg naar Rome, is het weer helemaal hip, zeker als er online voor staat: online marketing. Er is een soort cowboywereld ontstaan in de markt van vindbaarheid. Want, laten we eerlijk zijn, iedereen wil op nummer 1 in Google staan? Maar is alleen online marketing wel genoeg?